Umów wizytęprzez Internet!


Wybierz dogodny termin w poniższym kalendarzu i potwierdź rezerwację.

Wczytywanie kalendarza...

Powrót do kalendarza
Rezerwacja wizyty Kraków
Rezerwacja wizyty Kraków
Rezerwacja wizyty Kraków
Rezerwacja wizyty Kraków
Rezerwacja wizyty Kraków
Rezerwacja wizyty Kraków
Rezerwacja wizyty Kraków
Rezerwacja wizyty Kraków
Rezerwacja wizyty Kraków
01 stycznia 0000 godzina 00:00
Kraków, ul. Grzegórzecka 73A
Dietetyk: mgr Karolina Kozela-Paszek
Kraków, ul. Grzegórzecka 73A
Dietetyk: mgr inż. Anna Skowrońska (Furgał)
Kraków, ul. Grzegórzecka 73A
Dietetyk: mgr inż. Ewelina Chrząścik
Kraków, ul. Grzegórzecka 73A
Dietetyk: mgr inż. Kinga Pieleszko
Kraków, ul. Grzegórzecka 73A
Dietetyk: mgr Olga Sułkowska (Habrat)
Kraków, ul. Grzegórzecka 73A
Dietetyk: Katarzyna Ciszek
Kraków, ul. Grzegórzecka 73A
Dietetyk: Paulina Guzik
Kraków, ul. Grzegórzecka 73A
Dietetyk: mgr inż. Eliza Szelest
Kraków, ul. Grzegórzecka 73A
Dietetyk: mgr inż. Paulina Knop
Tutaj wpisz kod który otrzymałeś wiadomością sms.
Wysyłanie

Wysyłanie danych

Zapraszam serdecznie na bezpłatne
konsultacje w moim gabinecie.

W ramach wspólnego spotkania:

  • dokonamy szczegółowej oceny masy i składu ciała
  • przeanalizujemy Twoje potrzeby i wydatki energetyczne
  • ustalimy optymalny zakres badań laboratoryjnych

Proszę o telefon aby umówić konkretną godzinę spotkania.

tel. 609 476 846

tel. 695999892

tel. 537396003

tel. 536 333 202

tel. 536 555 000

tel. 733 369 043

tel. 533 162 960

tel. 533 800 553

tel. 509 762 945

mgr Karolina Kozela-Paszek
mgr Karolina Kozela-Paszek
mgr inż. Anna Skowrońska (Furgał)
mgr inż. Anna Skowrońska (Furgał)
mgr inż. Ewelina Chrząścik
mgr inż. Ewelina Chrząścik
mgr inż. Kinga Pieleszko
mgr inż. Kinga Pieleszko
mgr Olga Sułkowska (Habrat)
mgr Olga Sułkowska (Habrat)
 Katarzyna Ciszek
Katarzyna Ciszek
 Paulina Guzik
Paulina Guzik
mgr inż. Eliza Szelest
mgr inż. Eliza Szelest
mgr inż. Paulina Knop
mgr inż. Paulina Knop
Ukryj kalendarz
18 Lip

Czy piwo bezalkoholowe jest dobrym napojem regeneracyjnym?

Jeszcze nie tak dawno piwo bezalkoholowe było obiektem kpin i żartów, napojem przeznaczonym raczej dla matek karmiących i kierowców. Obecnie jego pozycja na rynku jest zupełnie inna.
 

Porady, magazyn bikeBoard

13 czerwca 2019

NR 31 (Czerwiec 2019)

 

Według Carlsberg sprzedaż piw bezalkoholowych wzrosła w pierwszym półroczu 2018 r. o ponad 60% w porównaniu z analogicznym okresem w 2017 r. i wciąż są spodziewane kolejne wzrosty.
Piwo bezalkoholowe stanowi doskonałą alternatywę dla miłośników złotego trunku. Smakosze twierdzą, że smak dobrego napoju przebija jego wersję alkoholową.

 

Podstawowe surowce to woda, słód jęczmienny, chmiel i dodatek drożdży piwowarskich. Mieszanka tylko naturalnych składników zawiera cenne polifenole, czyli przeciwutleniacze mające działanie przeciwzapalne, co powinno zaciekawić sportowców. 

Piwo bezalkoholowe można wyprodukować za pomocą specjalnego gatunku drożdży lub po prostu przerywając proces ważenia wcześniej, by nie doprowadzić do powstania alkoholu. Inną metodą pozyskania piwa bezalkoholowego może być destylacja lub wykorzystanie membrany odwróconej osmozy, czyli „odessanie” alkoholu z piwa. 

Aby piwo mogło dostarczyć nam witamin oraz polifenoli, ważne jest, żeby było co najmniej niepasteryzowane, a najlepiej również niefiltrowane.

Proces pasteryzacji, czyli podgrzania piwa do określonej temperatury, powoduje zniszczenie szkodliwych drobnoustrojów, ale przy okazji obniża zawartość witamin i związków antyutleniających. Zamiast tego piwo poddaje się procesowi filtracji, ten proces jednak również może zubożyć cenny napój w witaminy i mikroelementy. Takie piwo trudno będzie znaleźć na półce supermarketu, ale w małych browarach zdobędziemy je bez problemu. Można nawet wybrać się na trening kolarski z tak zwanym pit-stopem w browarni.

Absolutnie nienadający się do spożycia napój to piwo smakowe. Nieważne – alkoholowe czy bezalkoholowe – to już nie piwo, a napój piwny, który w swoim składzie ma sztuczne barwniki, aromaty, a nawet syrop glukozowo-fruktozowy.

 

Aspekty zdrowotne


Skoro już wybraliśmy dobre piwo bezalkoholowe, powinniśmy się dowiedzieć o nim czegoś więcej. Na szczęście na „PubMedzie” nietrudno znaleźć publikacje na temat wpływu piwa na organizm człowieka, a nawet są doniesienia o tym, że piwo może stanowić doskonały napój regeneracyjny dla sportowców.

Piwo obniża ryzyko chorób sercowo-naczyniowych, pozytywnie wpływa na pracę mózgu, chroni przed nadciśnieniem, miażdżycą i zawałem serca. Jest polecane przez lekarzy w stanach przed- i pooperacyjnych pęcherzyka żółciowego, sprzyja oczyszczaniu układu moczowego, zapobiegając tworzeniu się kamieni nerkowych. Może być pomocne w okresie okołomenopauzalnym – ze względu na zawartość fitoestrogenów. Naukowcy z Instytutu Badawczego Warzenia i Słodowania (Výzkumný ústav pivovarský a sladařský, a.s.) w Pradze opracowali nową formułę piwa, z dziesięciokrotnie większą niż zazwyczaj dawką fitoestrogenu. Dzięki niemu może ono łagodzić objawy menopauzy. Kobiety w trakcie laktacji również będą czerpały wiele korzyści z piwa bezalkoholowego, ponieważ powoduje ono wzrost prolaktyny, hormonu odpowiedzialnego między innymi za wytwarzanie mleka.

 

Piwo bezalkoholowe jako napój izotoniczny


Piwo bezalkoholowe jest źródłem cennych polifenoli, magnezu, potasu, sodu, ryboflawiny, niacyny, elektrolitów oraz witamin B6 i B12. Porcja 100 ml napoju zawiera 
ok. 5–7 g węglowodanów, czyli mniej więcej tyle samo, ile w gotowym w napoju izotonicznym. Taka ilość na pewno nie uzupełni utraconego glikogenu, ale na to mamy czas w ciągu kilku godzin po zakończonym wysiłku. Najważniejsze to zawartość sodu, potasu i minerałów. Piwo przewyższa izotonik (12,5 mg w wypadku Powerade) zawartością potasu (ok. 26 mg na 100 ml piwa). Również zawartość magnezu jest imponująca, bo aż piętnastokrotnie większa niż w napoju izotonicznym (9 mg na 100 ml 
piwa). Zarówno potas, jak i magnez są bardzo ważne w aspekcie zapobiegania skurczom mięśni, ale nie najważniejsze. Chodzi bowiem o sód, którego sportowcy na długich treningach czy maratonach tracą znacznie więcej niż magnezu czy potasu. Tutaj piwo wypada znacznie gorzej, ponieważ zawiera jedynie 3 mg na 100 ml, a w wypadku izotoników jest to 40–60 mg sodu na 100 ml napoju. Zawsze można jednak „dosolić” piwo, o ile jesteśmy w... ?

 

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?

  • 10 wydań czasopisma "bikeBoard"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
  • ...i wiele więcej!

Twój komentarz




Sprawdź swoje dane osobobowe Sprawdź swoje dane osobobowe
POKAŻ